Mitt liv är underhållning för alla andra men kanske inte för mig själv?

Hej.
Kanske är ens liv underhållning? Kanske verkar man ha mer roligt än man egentligen har? När jag är med mig själv alldeles för mig själv har jag inte roligt och är ingen större underhållning. Men trivs med vad jag gör vare sig jag är med min flickvän, med kompisar, min familj eller bara med mig själv. 
Jag skriver inte så ofta i bloggen, inte oftare än Fredde. Men han har nog mer vettigt och roligare att skriva om. Jag vet iofs inte heller om det är någon som läser. Men som Fredde skrev i något inlägg på denna blogg för ett tag sen så skriver man ändå. Jag kan säga för mig själv att det är skönt att kunna skriva av sig.

Från början var det tänkt att denna bloggen skulle handla om träning och viktnedgång. Sen handlade den mer om vår vardag som kanske inte alltid handlade om träning och diverse. Men Fredde gör då vad han kan och det ska han ha ett plus i kanten för.

Men en blogg som mest egentligen från början, handlar om viktnedgång och träning kanske inte bara ska handla om det. Man kan ju med skriva om sin vardag och skriva vad man gör och vad man brinner för i detta liv.

Kunna skriva av sig är riktigt skönt, att kunna utlåta sig är också skönt. Ibland kan det startas en del diskussioner kring ett hett ämne, ibland kanske ingen alls läser men ändå känner man sig stolt över att ha skrivit och känner ett hopp om att någon läser.

Jag vill kunna skriva varje dag, dessutom hade jag nog haft tid för det men anledning till det kan jag skriva en annan gång. Men det är bara det att man inte alltid får tummen ur röven (Sorry för grotesk användning av ord av den fina kroppsdelen, så kallat rumpan)

Flera gånger har jag sagt till mig själv och andra, samt skrivit här i bloggen "Jag ska skriva oftare!!" "Jag ska vara mer aktiv i bloggen!!" "Jag ska träna!!" "Jag ska klättra upp på en bergstopp och skriva Emma!!"
Men fast man inte gör någon av dom sakerna, hoppas jag på att andra accepterar en ändå och ändå inte ger upp hoppet.

Tack för att jag fick visa upp mina känslor, tankar och funderingar på dessa ord som blir till meningar och fina bitar i era ögon så kallat ögongodis eller lördagsmys.

Ha det gött alla därute så ses vi nog!

M.V.H Erik Poeten Markow


Lämna ett avtryck
Postat av: mor

du är en stor tänkare du :))

2010-09-19 @ 07:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0