Direkt!? låter perfekt!

Tänkte slänga in en fin text, skriven av mig.


Hunden som var den bättre!

En tyst och stilla kväll ute vid stranden, sitter vi och håller handen, samtidigt tänker jag på att få ha dig i famnen. Vågorna gungar lugnt och med en väldigt liten styrka träffar dem stranden och dras sedan tillbaka. En vuxen pitbull springer fram ur skogen, som bara vi två ser. Han får syn på oss, rätar på sig, sänker svansen, sänker sakta ner det högra bakbenet mot marken. Han tittar ytterligare några sekunder för sedan resa på svansen och sen springa mot sitt mål. Jag pressar min älskades hand så hårt att hon ska känna att du aldrig ska glömma att hon en gång var min, så hårt att genom styrkan i våra händer ska du förstå att det här kan vara sista gången som jag ser dig. Vaknar och inser att jag bara drömt om dig, du som en gång var min, men en bättre kille kom och tog dig ifrån mig.

Lämna ett avtryck
Postat av: Anonym

Jag tror poeten i dej kommer fram emellanåt,

kan det vara arvsbetingat tro? Kram mormor.

2009-12-13 @ 10:05:26
Postat av: Fredde

Den här dikten var dock ifrån mig :)

2009-12-14 @ 00:27:44
Postat av: Anonym

Fredde: Inte lätt för mig att veta vem som skriver vad, i alla fall så gillade jag din text. Eriks mormor.

2009-12-14 @ 14:48:08
Postat av: fredde

hehe det är lungt, ville påpeka. Glömde skriva att det var jag som skrivit texten men det ska jag inte göra i fortsättningen. Tack för att du gillade texten!

2009-12-14 @ 15:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0