Dubbla budskap

Godmorn läsare!

Jag sitter och äter äggröra...mums :D Efter det blir det mitt goa te och sen skolan.

Vi ska ta en promenix i skolan idag, i alla fall vi som valt att göra det istället för att åka skidor, bada eller agera Bambi på hal is.

På tal om att vara ute på hal is, så tycker jag att en kanal på tv är det. Tv3 är ute på hal is. Eftersom de visar den klassiskt roliga "Jims värld", en serie som jag alltid tyckt är rolig och den får mig på glatt humör på morgonen genom en massa skratt och några goa leenden. Precis som "Alla älskar Raymond" som börjar direkt efter.

Men tv-serien "Jims värld"...jag börjar undra vad det är för budskap de vill föra fram. Man ser den dära tv-serien avsnitt efter avsnitt och till sist känns det som att man har sett alla avsnitten eftersom de visar avsnitt som redan har visats förut. Men när man ser dom andra avsnitten en gång till märker man att Jim är nog en lite speciell flerbarnspappa. Han super en hel del, vill helst inte göra något hushållsarbete hemma, tar gärna inte hand om barnen men om han absolut måste så utnyttjar han de med barnarbeten osv. Jag har inte riktigt varit noggrann med eftertexterna i slutet av avsnitten, men står det att manusförfattaren heter Anna Anka? Man kan då undra :P Men undra i fall det är fler än jag som har märkt detta dubbla budskap, eller är det bara jag som har lite att göra som glor lite väl för mycket på tv-serier?


I alla fall så vill jag tacka Jenny Tell för mag-influensa-tipset :) Det blir nog att supa Fredde under bordet ändå :P

Nu ska jag till skolan. Ha det gött alla därute!

M.V.H Erik


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0