Svårt beslut, absolut!

Hejsan läsare där ute!
Jag befinner mig i soffan och har musik i högtalarna som är uppskruvade på hög volym. Härligt att ligga och slö lyssna på musik medan man tar det lugnt och tänker sig bort i tankarnas och drömmarnas världar. Världar där man kan vara sig själv och bara sig själv. Endast få vara ifred. Visserligen hade det inte gjort ont med lite sällskap.

Jag är bjuden med till Helsingborg på fredag med Fredde, hans tjej Emmelie och hennes syster. Jag tror att Olsson och Mia också ska med och My, men jag vet inte riktigt för tillfället. Plus att jag inte vet om jag ska med. Numera festar man inte så ofta och det är faktiskt rätt skönt :) Men detta beslutet är lite svårt. Känns som det blev svårare när en av de som ska med på fredag blev sjuk, jag vill faktiskt inte vara sjuk nu och särskilt inte inför helgen då det händer en massa. Träffa polare på lördagen och vara med Emma på söndagen. Men samtidigt vill jag ju med och festa, fast då kommer det svåra beslutet eftersom jag inte är så glad för att festa på bortaplan. Det är lite olika med det annars, brukar kännas bättre om man ska sova i samma stad som man festar då typ. Men tydligen ska det vara en förfest innan Helsingborg, så kanske drar man dit bara och sen hem. Men bara det gör det lite svårare.

Ni märker att jag har lite att tänka på hehe. Men det går över, får försöka ordna det på bästa sätt. Blir någon besviken, får jag stå ut med det. Hade det varit att vi ska festa i Landskrona, hade det känts mycket bättre. Jag får snacka med folket som är inblandade.

Men nu har jag en fråga till er, eller i alla fall till den som är någorlunda kunnig på sjukdomar och grejer.
Alltså..när någon har magsjuka, är det lugnt direkt efter att personen har varit sjuk eller sitter smittan i under 48 timmar? Fick höra det idag och det gjorde allt mycket värre för min tankegång :P

Hoppas någon har svar på min fråga :) Tacksam för svar.

Nu ska jag dricka mitt goa te och bara ta det lugnt, i brist på att göra inget.

Ha det gött alla!!

M.V.H Erik


Lämna ett avtryck
Postat av: Jenny Tell

Minst 48 timmar ska ha gått sedan personen med magsjuka kräktes senast men i vissa fall (om det är typ vinterkräksjukan) så kan man smitta upp till 5 dygn efter senaste symptom. Ha en bra dag Erik! Kram

2010-02-10 @ 14:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0