tips som hjälper vid sömnbesvär

Godmorgon alla blogläsare!

Inatt har jag sovit relativt bra, har lite sömnbesvär och har knappt sovit 5 timmar per natt/dag.
en hel del dagar har jag fått lägga mig kl 6 på morgonen, bara för att jag inte kunnat somna tidigare riktigt jobbigt!

Ett riktigt bra tips från mig som kan hjälpa vid sömnbesvär är att Motionera, Det är otroligt effektivt både för kroppen och knoppen. Jag både joggade och cyklade på maskiner i förrgår och kan ju säga att det är just därför jag sover bättre. Man känner sig trött och vill verkligen gå och lägga sig tidigt.
Ett annat bra tips är att Läsa en bok precis innan du ska lägga dig, du märker hur ögonen till slut emot sin egen vilja vill blunda. Helt automatiskt. Du kan helt klart lösa lite korsord också, men som kille tror jag nog inte man vill det, jag själv hade aldrig tagit fram ett korsord, ett par glasögen, kopp The och börjat skriva in några bokstäver i ett par rutor. Nej tack, låt mig slippa lösa korsord. Har försökt men det är svårt :P.

Jag hoppas mina tips hjälper er på vägen till framgång på ett eller annat sätt. Nu blir det dunderhonung och sen motions och -armpass på gymmet.


Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0