Att träna är ingen hobby, det är en livsstil del 2

Då var det dags att fortsätta på min självbiografi!
Del 1 (öppnas i nytt fönster)
http://nerupp.blogg.se/2010/february/att-trana-ar-ingen-hobby-det-ar-en-livsstil.html

Ni som läst den första delen om mitt ungdoms liv vet att jag slutade skriva om mig i den delen i mitt liv då jag var 17 år.

Kunde delat in det hela i kapitlar men det kom jag att tänka på nu hehe. Lite sent, men här fortsätter det.

Precis efter jag fyllde 17 år blev jag medlem på Korpen med Martin, vi kämpade och kämpade på gymet, och fick träna i en massa maskiner, programmet vi tränade efter kallades för nautilus metoden och bådade oss båda gott! Det ökade både vårt självförtroende och vårt välbefinnande.
Den instruktör vi fick hette Peter Bako, grymt duktig instruktör som också var min förebild på gymet. Bra svar, god kunskap, lojalitet som hette duga. Han hjälpte en alltid!

I alla fall så tyckte jag inte att det gav mig mer än självförtroende och form, utan jag ville ha MER, inte drickan utan bättre form, större och finare muskler. En vacker dag lät Martin sitta och träna efter sin jävla nautilus metod och gick vidare till fria vikte och började lyfta lite skryt. Flera träningar drog man dit och lyfte lite samt körde lite på metoden. Underbart!!

Fler och fler träningar, bättre och bättre träningar. Kändes skönt med att känna musklerna så jädra upp pumpade :). Men inte hade jag all den kunskap om hur övningarna skulle utföras på rätt sätt nej det är därför det finns jävligt härligt folk som ser personer som gör fel och går fram lugnt och sansat och visar hur övningen ska utföras. Detta råkade jag ut för några gånger i början och nu för den delen också, men bättre har jag blivit på att förstå och kunna se hur de ska utföras.Stort plus till sådana personer!!!

fortfarande 17 år och inte rört en enda dricka innehållande alkohol, applåder??!! Ja dagarna gick och jag blev mer och mer insatt i att bygga muskler, började kolla upp hur kosten skulle se ut, en massa övningar, tränings metoder, hur mycket sömn. Ja allt!

Funderar starkt på att avsluta här för ikväll och återkomma med resten imorgon. Känns som om jag skrivit en hel del redan. Imorgon kommer jag i alla fall skriva om en ganska så känslig sak, många vet inte om det men japp det får la bli en hemlighet tills imorgon.

Tjing tjingeling!

M.V.H Fredde




Lämna ett avtryck

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0